понеделник, 17 юни 2013 г.

Гей за пример

Известно е, че звездите са пример за подражание. Съзнателно или не, тяхното поведение в обществото, на сцената, по телевизията или киното оказват влияние върху обикновените хора - независимо дали са деца, които подражават на всичко видяно, тинейджъри, които търсят себе си и дори по-зрели хора, поради... не много известни за мен причини защо, но е факт, че оказва влияние, дори да не си признаят.

Лично аз си признавам за тези, които осъзнавам, но честно казано има и такива, от които съм прихванал нещо - я във визия, я в нещо, което съм видял в любим филм или сериал, повтарям реплика, която съм прочел някъде или нещо от сорта. В крайна сметка в Ерата на Безкрайната информация човек не може да помни от къде знае всяко едно нещо.


Да се върна на поредицата. Започвам така - амбициозно - наричайки го поредица, тъй като съм с идеята това да бъде тенденция. Има твърде много анти-гей примери, които дават на обществото лош пример за това какво е да си гей. При това се справят много добре. Тяхното влияние се оказва и както върху хомофобите, така и у самите обратни. Нямам намерение да пиша за тях, тъй като те са ясни - стереотипни, набиващи се на очи, скандални, които общо взето освен нестандартната си сексуална ориентация друго не могат да предложат... или могат, но я използват за засилване на интереса. В днешно време на всичко казваме "Реклама". И все пак има някои звезди, при които тази реклама излиза извън релси и оказва влияние на съвременното общество.(Да давам ли пример? Естествено, че ще дам. Азис - номер едно трън в очите ми, следван от Джефри Стар, Адам Ламбърт, Евгени Минчев(много лош гей пример, г-н Минчев!) и други от този тертип)

Затова реших да се спра на положителните примери. Не мога и не се опитвам да превърна хомофобите в хомофили, но поне се надявам някой друг пообъркан сексуално младеж да се стегне, като види че да си гей не значи да се тунинговаш като фолк дива и да чупиш китки. Не че не можеш да го правиш, китките явно са важна част от това да бъдеш гей... в роман на Джаки Колинс.

2 коментара:

  1. Да, за съжаление, си прав, има твърде много хора, които изкривяват виждането на масите за хората с нетрадиционна сексуалност, което само допринася за изгражденто на отрицателно мнение смрямо нас. А смешното е, че поне по мое виждане, тези, които демонстрират и навират в очите на другите какви са, са една много малка част от нас. А може би и вината си е донякъде наша, една голяма част прикриват какви са и дори ще отрекат, ако им зададеш директно въпроса. Напълно разбирам страха от дискриминация, който ги води, а понякога и мен в това число, но така не даваме шанс на обществото да види и другата страна на монетата.

    Разфилософствах се :) . Но статията ти много ми хареса.

    ОтговорИзтриване
  2. Радвам се, че ти е харeсала, ще бъде поредица, всъщност, даже съм написал някои неща, но за сега са груби записки, даже си попълвам списъка с хора, които си струва да влезнат в тази "класация" (предпочитам терминът поредица, тъй като класацията предполага номера, кой по-нагоре, по-надолу)
    Надявам се и другите да ти харесат :)

    ОтговорИзтриване