неделя, 30 юни 2013 г.

Астрологията - един друг поглед


От много време искам да напиша нещо за астрологията и начина, по който гледам на нея. Тъй като съм голям фен на астрологията, следващите редове ще бъдат напълно в нейна защита.
Не се смятам за астролог, даже честно казано не се имам и за любител, особено след като видях какво всъщност значи второто понятие.
Порових се в много сайтове, форуми и блогове за астрология и когато се сблъсках с няколко "любителя", осъзнах, че съм много далеч от този термин. Направо си сведох знанията в тази сфера до 5%.

И все пак. Как виждам аз астрологията? Изключвам прогнозите, това какво е вярно и какво не е и какво ще се случи. Също няма да говоря за хороскопите писани ден за ден. Някъде видях коментар, в който се казва, че тези "дневни" хороскопи обхващат 0.1% от това, което всъщност е астрологията. Присъединявам се към това мнение. Всъщност подобни масови хороскопи тип вестник/интернет сайт/Алена по БТВ спрях да слушам и чета някъде като бях на 13.
По-интересно ми е да наблюдавам хората и действията им. Само най-близките ми знаят, че имам списък с всички мои познати и зодиите им. Макар самия аз да не съм сигурен защо го имам, като в действителност знам зодията на всеки човек, с който се познавам и някога в разговорите с него е станало на въпрос за зодии. Фактите са неоспорими. От списъка ми, който надхвърля над 300 човека, смея да твърдя, че съм се само убедил в силата на зодиака.
Както казах, не съм достатъчно навътре в материята, за да пиша по темата, но ето какво аз искам и търся чрез астрологията.

Преди време прочетох статия във в-к "24 часа", наречена "Как убиват различните зодии". Когато подхванах да чета очаквах типичните анализи в духа на "как различните зодии казват обичам те", "колко човека от вашата зодия трябват, за да се смени крушка" и други такива. Останах изненадан, когато видях, че всъщност материалът е базиран на книгата "Криминалистика" на Йонко Кунчев - преподавател по криминалистика и бивш ректор на Висшия институт на МВР.

"Аз не смятам, че зодиите определят характера, и слава богу. Не смятам, че те имат фундаментално значение за развитието на човека. Но определено считам, че за 5000 години са се натрупали достатъчно емпирични наблюдения, които да свържат определени черти на характера с определени типажи. Всъщност зодиите са едни перфектни 12 психологични типа."
Това бе цитатът на г-н Росен Йорданов, психолог, който обобщи 80% от възгледите ми на зодиакалните знаци.

Далеч съм от Юноните, квадратите и триъгълниците. Може би ще се доближа до тях, ако намеря подходящия учител (тъй като литература по въпроса много, но кой да седне да чете? Аз съм човек, който се учи в движение xD )

2 коментара:

  1. Всеки е започнал от някъде! Важното е човек да е любознателен и да има интерес към езотериката..но и научен подход- защото астрологията лично аз описвам като езотерична наука.

    А относно "Зодиите"- това, което масово хората използват за определението за Зодия, е просто анализ на слънчевия знак. А това е една много малка част от всичкия набор от знания, които предлага астрологията!

    Аз например, имам слънце в един знак, но всички останали планети са разположени в други знаци, което ме прави доста шарен човек и нетипичен предтставител на "Зодията". Може би и с теб е така.

    Поздрави от мен! Благодаря ти за интереса.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това е което искам да разберат хората около мен, а и не само те - като цяло колкото се може повече. Че не всеки стрелец, за който пише, че ще си счупи крака в сряда, ще си го счупи в сряда. Благодаря ти и за хубавия коментар, добро допълнение е към по-горното, надявам се да достигне до повече хора това мнение за астрологията.
      Иначе ми харесва термина, който използваш - езотерична наука.
      А колкото до мен... аз съм си типичен водолей, но с прекалено много планети в козирог.

      Изтриване