понеделник, 8 юли 2013 г.

Градски митове за Метъл музиката и почитателите й


Така първо бих искала да започна с леко встъпление. Не обичам да се определям като "Метъл" но хората често ме слагат в тази графа, така че съм го приела вече. Причината аз да не се слагам там е, че
- Не обичам разделенията, било то етнически, религиозни или социални.
-  според доста метъли нямам място там. Трябва да призная, че и не съм се борила особено за такова.
Мога да слушам поп, рап, чилаут и в следващия момент да си пусна Dark fortress, за тях това е непонятно и го отричат. Някои от метълите, които съм срещала бяха ужасно ограничени, арогантни и налагащи своето мислене - това ме отказа от тяхното социално малцинство преди доста време.
Но този път, ще се приобщя към него отново и ще се впусна в защита на тези недоразбрани или грешно разбрани хора, (макар да не се нуждаят от защита) опитвайки да отделя митовете от реалността.

Статията е базирана главно на личен опит с типове за които Металика е музикален жанр и други подобни и е насочена към една определена група от хора, но на места осмива самите метъли, зада има равенство. Така че ако се определяте като tr00 или се взимате твърде на сериозно, по добре не четете нататък::





- Не всеки метъл е Хеви Метъл!
Да вярно е, наименованието метъл по принцип е просто кратка версия на "Хеви метъл" и без Хеви метъл жанра, метълът, какъвто го знаем, навярно нямаше да го има. Но в днешно време да наречете всяка банда Хеви метъл само ще ви направи обект на подигравки от страна на феновете. А доста от тях не се пестят на такива. Особено към "не-метъли."
Мже да ви изненада, но тази музика всъщност има много повече под жанрове отколкото какъвто и да било друг стил, за който знам.
Heavy metal, Power metal, Glam metal, Symphonic metal, Gothic metal, New metal, Doom metal, Black metal, Death metal, Thrash metal, и още около стотина. Толкова са много, че самите фенове често спорят коя група в кой под жанр попада, щот си нямат друга работа и трябва да си мерят пиш... ъм... познанията. Нарече ли някой тяхната група Хеви(ако не е), ще доведе до неприятни преживявания. Но не бойте се, ето един прост жокер: Всичко дето вряка или грухти не  го наричайте Хеви метъл! Най - добре го наричайте просто метъл.

- Всички метъли са сатанисти.  
Link
Всъщност това е широко разпространен мит, който не е много точен с реалността. Сатанизма, по настоящем,  се среща най - вече в Блек метъла, но дори и феновете на този под жанр не винаги са сатанисти. Повечето метъли, които познавам са атеисти. Някои са християни. Знам и един мюсюлманин (и нещо ме кара да вярвам, че има и други!)
Музиката и религията, която ще решиш да изповядваш, нямат толкова общо, поне според мен. Дори и самата музика да има много религиозна тематика, човек има глава на раменете и не е идиот, чиито мозък може да бъде промит от две три рими. Или ако е - лошо за него.
 Доста пъти, поне в това което аз слушам, причината в бек метъла да се пее против християнството не е толкова често дяволът, колкото насилственият начин, по който тази религия е била налагана на хората. и злините случили се заради нея. Не е като да нямат доводи. От друга страна има блек групи, които не споменават нищо религиозно.
И последно, сатанизма не винаги е представен напълно правилно, понеже  сред сатанистите има и много идиоти-поклонници, които не разбират за какво иде реч, и го бъркат с луциферианство
Аз самата не съм съвсем на ясно също, понеже изповядването на религия ме интересува толкова слабо, колкото точният поджанр на cradle of filth, за това ще спра до тук.
Палежите на църкви могат да бъдат довод, но те са дело на отделни индивиди, а не на всеки метъл фен.

-  Метълите не се къпят.
Така е! банята не е метъл! Не и ако искаш да си tr00!
Това е такава простотия, че не мога да я коментирам. Ще кажа само, че съм зодия риби и обичам водата.

- Метълите са наркомани. 
Има толкова здрави групи, опцията да ги слушаш безплатно в ю-туб и студена бира за пиене. на кой са му притрябвали игли бе?
Виждала съм много неща, в интерес на истината, до сега не съм засичала метъл наркоман. Не казвам че няма, казвам, че не познавам такъв. Наркоманите които познавам слушат или чалга или хаус и ме питат със съжаление в тона, как по дяволите се забавлявам. Аз ли? Аз си имам Sabaton и Samael и съм си добре.
Прибързаните заключения като това могат да попречат на някой да има добри отношения с доста готин човек, само заради едните предразсъдъци. Готините хора са рядкост, и не си струва загубата.

- Метъл музиката прави хората тъпи.

Не е така, хората са си тъпи по принцип. Само аз съм умна!
Но полските шеги на страна:
Действително има и бая тъпи метъли. Идиоти има на всякъде. Но не е музиката това което ги е направило тъпи. Както и музиката не прави хората умни. Тя си е просто музика.

- Не е певец, а група! 
Много често хората се объркват като чуят име на певец - Megadeth, Black sabbath, Iron Maiden и пр и е изумително колко често са ме питали, що за певец се казва така и говорят за групите в единствено число, което типичните арогантни метъли, които познавам и обичам, моментално ще приемат като знак за абсолютна идиотия.
Ето едно разяснение, което да може да отърве човек подобна ситуация:
Макар и да има изключения, обикновено метъл музикантите са в групи, броя на членовете варира и те пишат и музиката и текстовете си, както и сами свирят песните на живо. (по принцип)
Така че, не, Металика не е "мого яка мацка." Металика са четирима дърти пергича. и Dimmu Borgir, не е Димчо от махалата, де руча бургери и жертва девици.
Но ето къде става интересно. Аксел Руди Пел - група кръстена на китариста. Мерилин Менсън - група кръстена на певеца. Бурзум - Един човек кръстен на група.
Абе се ще ви кажет че не сте TrOo Kvlt Krieg така че... Най - добре питайте ако не занете нещо и не се връзвайте на елитисти и кретени.

- Това врякане и аз го мога!
Сигурно е най - голямата глупост, която съм чувала... след къпането.
Обикновено се отнася до екстремният метъл и се изрича от хора, които за пръв път чуват такава песен и си мислят, че от всяко дърво става свирка.
Екстремният вокал всъщност се прави трудно, особено ако трябва да го правиш почти всеки ден за по два часа в продължение на няколко месеца, сигурна съм.
Доста от музикантите се учат да го правят правилно мрого време и никак не е лесно - ако беше да съм се научила.
До тези от вас, които мислят, че врякнето и те го могат:.  Изкарайте пет песни от началото до края, както вие си можете. Изчакайте един час и ако не усетите болка после, честито били сте прави. Но аз съм готова да се хвана на бас, че грешите.

- Това е само период.
До всички родители, които някога са се успокоявали с това, имам лоши новини за нас - Най вероятно сте в грешка.
Когато човек открие тази музика, вероятността да я зареже е малка.
Ние (или поне аз) траем тонове човешка простотия заради нея, било от самите фенове, или от други хора и все пак я слушаме, решили, че си струва жертвата. Защо си мислите, че възрастта ще промени нещо?

- Rammstein имат други песни освен Du hast.Да, потърсете, ще бъдете изненадани!


Няма коментари:

Публикуване на коментар