вторник, 16 юли 2013 г.

Обсебването на Хелена

С голямо колебание гледах на филма заради италианското в него. Не бях убеден дали ще ми
хареса, тъй като до сега единствения италиански филм, за който се сещам да съм гледал е "Теорема". Кофти избор за италиански филм, освен ако не си достатъчно умен да го схванеш, нали? Ама аз съм тъп и обичам тъпи филми на ужасите.
Тръпката от гледането на ужаси се корени в страха - една от най-актуалните теми в последните години. Лично аз не изпитвам удоволствие от собствения си страх и мразя да гледам ужаси сам. Не защото не могат да ме изплашат, а защото не получавам необходимата наслада. Съответната тръпка при мен идва от човекът до мен, който изтръпва при всеки добре поставен звуков ефект на подходящото място, под подходящия операторски ъгъл. Удоволствието е неописуемо сладко. Стига същия тоя човек да не ти изтрещи юмрук в сърцето. Да, филмите на ужасите могат и да са опасни, ако не знаете на какво е способен човекът, гледащ с вас. И не вземете необходимите мерки за сигурност, като притискане на краката, държане силно за ръцете и непрекъснат натиск в индивидуални ахилесови пети, за избягване на резки движения.

Интересен факт също така, е че учени твърдят, че от филмите на ужасите се отслабва. Това обяснява защо винаги съм в перфектна форма и нито плюсче. Сигурно и факта,че не мога да ям кюфтета с лютеница, докато гледам ужас има доза вина.
Но да се върна на малкатат Хелена и проблемите й със зъбките. Не споменах ли за какво се разказва във филма? Може да се каже, че в известна степен попада във втората категория от постни сюжети на филми на ужасите, които упоменах в предишната публикация, но за моя изненада филма бързо поема неочаквана посока на действие, излизайки до някаква степен от клишето. И все пак от клишетата трудно се бяга, та няма да се спирам над това. Определено мога да кажа, че филмът си струваше. Края също бе задоволителен. Ефектите от друга страна пък бяха едновременно красиви и изпипани, макар да липсваше доза реализъм, тъй като бяха доста компютърни и все пак бяха в пъти по-добри от много случайни филми с динозаври, на които попаднах, в търсене на новия Джурасик Парк (после ми се сърди като му кажа, че мъжете излизали от пубертета 40 дни след смъртта...)
Невероятно впечатление също във филма ми направи невероятно красивата актриса, избрана за главната роля.

Няма коментари:

Публикуване на коментар