петък, 4 юли 2014 г.

Пет неща, които фризьорът ви не обича да чува

фризьор
Преди време попаднах на един много забавен материал, който сега не мога да намеря, но общо взето докато четох - макар да ставаше въпрос за коренно различна работа от фризьорството - си мислех - господи, това е същото като при мен, но с различни думи!
Така че се опитах да направя нещо ма-а-алко по-специализирано, като квалифицирам най-най-най-дразнещите неща, които съм чувал в 7 годишната си фризьорска практика. Подредени са по степен на честота в която съм ги чувал. Изключение правят само и единствено онези клиенти, с които вече съм изградил стил на работа - при всички останали са се получавали толкова нелепи и сконфузни ситуации - поне за мен - че направо ми е идело да дам си изям дипломите. Както и да е, надявам се никой да не се познае в следващите изречения, а ако все пак ви се сторят познати - имайте едно на ум следващия път, когато ходите на фризьор. Ние сме само хора, все пак - и най-добрия фризьор може да се изложи в очите ви с изисквания и желания като по-долните. Така че преди да обвините фризьора си колко зле ви е направил, помислете си какви точно инструкции сте му дали по въпроса.


1. Направи ме красива.
За съжаление не винаги добрия вкус и вашия вкус са едно и също. Вярно, красотата е абстрактно понятие, но освен ако не казвате това на един и същ фризьор в продължение на години, съществува риск да останете разочаровани от разминаването на вашата представа за красота и неговата.

2. Искам да ме подстрижеш. Нека е нещо различно. Но не я скъсявай, не прави пластове и не прави бретон.
Току що ръцете ми бяха вързани за ножиците с пет приказки. Не искате боя, не искате временна промяна и определено не искате студено къдрене (това поне го знам със сигурност, че не го искате) Как се очаква да направя нещо различно, като не ми се позволява да режа от никъде? И да, промяната трябва да дойде с подстригването, това стана ясно. Я, изведнъж ме осени порив на вдъхновение - никой не спомена нищо за бръснене...

3. Искам така да ме подстрижеш, че като се събудя и не правя нищо, да съм като Парис Хилтън среща Бри Ван Де Камп среща Преслава!
Сигурен съм, че нито Парис, нито Преслава нямат сурия сурия стилисти, които да им тичат след задника. Колкото до Бри... абстрахираме се от факта, че актрисата също има купища фризьори измежду заснемането на сцените. Самия й персонаж предполага да бъде перфектна домакиня и да прави неща, присъщи за такава - ябълков пай, перфектна визия и от време на време заравяне на някой труп в гора с приятелки.

4. Не знам точно какво искам....
"Знам, че правиш всичко по силите си, за да разбереш и направиш това, което си мислиш, че искам...
...20 минути по-късно и половин флакон лак за коса...
...но определено не е това, което вече ми направи, така че сега съм грозна и нещастна."
DA FAQ!

5. По телефона: Здравейте. Знам, че е 14 и 28, но имам запазен час за 14 и 30. Бих желала да го отменя заради снега, който натрупа. Кога ще дойда ли? Когато се разтопи снега.
Знам, че плановете се променят, понякога в последния момент... и понякога нещата не зависят от нас. Но в тази ситуация поне уважавам факта, че клиента се е сетил поне да се обади, дори да е две минути преди часа му. Нищо че междувременно съм върнал други пет клиента. Не ми е за парите, ама ако прекарате един цял ден във фризьорки салон в тая криза, ще се чудите кой да пребиете, за да му направите нещо на косата - ей така, да се намирате на работа...

ПП: Далеч нямам претенции, че съм най-добрия фризьор на света, напротив, уча се при всяка възможност и се опитвам да надграждам това, което вече зная. Просто ми се иска по забавен начин да дам някаква информация, която може да се окаже полезна в общуването между фризьор и клиент. Ако бъде разбрана. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар